سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نوشتن با حرف زدن متفاوت است خاطره

از نظر زاهدی‌مطلق اگر در خاطره‌ای، چنین ویژگی‌هایی به طور دقیق و گویا مطرح نشود، ما اصلا با خاطره‌نویسی مواجه نیستیم. یکی از مسائل اینجاست که ما در داستان نیز عنصر زمان و مکان را نیز داریم که در کتاب‌های داستان‌نویسی در این باره توضیحات زیادی آمده است. آیا داستان‌نویسی که برای داستانش به شرح دقیق زمان و مکان می‌پردازد، اثرش به خاطره‌نگاری پهلو می‌زند؟ 

از نظر زاهدی‌مطلق، عناصر زمان و مکان و دیگر عناصر داستان بر پایه تخیل است. او می‌گوید: در داستان تخیل بر واقعیت غلبه می‌کند حتی اگر راوی داستان از چند شخصیت واقعی هم استفاده کند،‌ ولی الزامی ‌بر واقعگرایی در توضیح ویژگی‌های آن شخصیت‌ها ندارد. اما در خاطره راوی ملزم به روایت تمام جزئیات اتفاقاتی است که قطعا رخ داده. راوی اجازه ندارد که فقط بخشی از جریان را بگوید. اگر در یک حادثه زمان انقلاب یا جنگ چهار نفر دستگیر شده باشند، راوی اصلا حق ندارد که تعداد دستگیرشدگان را به سه یا پنج نفر برساند. در ذهن نمی‌توان خاطره ساخت.

از میان ویژگی‌های متمایزکننده داستان و خاطره، ابوتراب خسروی، نویسنده رمان اسفار کاتبان، بر عنصر زاویه تاکید دارد و می‌گوید: فرق رمان و داستان با بقیه متون روایی، داشتن زاویه دید است. زاویه دید جزئی‌نگاری‌ها را جهت می‌دهد و مکان و شخصیت‌ها را می‌سازد و از این طریق به مخاطب شناخت می‌دهد. مخاطب هم از طریق همین شخصیت‌سازی است که قهرمانان اثر را به گونه‌ای می‌شناسد که انگار در عالم واقعیت از آنها شناخت دارد، ولی خاطره ممکن است زاویه دید نداشته باشد.‌ همان‌طوری که بسیاری از متون زاویه دید ندارند.

او در توضیح زاویه دید می‌گوید: زاویه دید شبیه دوربینی مجازی است. فرق داستان با دیگرگونه‌های نوشتاری همین زاویه دید است. از منظر زاویه دید است که مکان و زمان مشخص می‌شود.

بنابراین ممکن است که کسی رمان و داستانی را براساس خاطراتش بنویسد، اما اگر نوشته او خاطره صرف باشد، اصلا رمان نیست، پس داستان باید الزاما زاویه دید داشته باشد.

از سوی دیگر، زاهدی‌مطلق هم به جنبه‌های مهمی‌ از راوی در بیان داستان و خاطره اشاره می‌کند و می‌گوید: گاهی اوقات خاطره صددرصد متکی به راوی است و گاهی اوقات صددرصد متکی به خود اتفاق.

خسروی: فرق رمان و داستان با بقیه متون روایی داشتن زاویه دید است. زاویه دید جزئی‌نگاری‌ها را جهت می‌دهد و مکان و شخصیت‌ها را می‌سازد و از این طریق به مخاطب شناخت می‌دهد

مثلا گاهی خواندن یک خاطره جالب است زیرا وزیر امور خارجه روایتگر ماجراست و بر عکس، ممکن است شرح کشته شدن قذافی اهمیت داشته باشد که اتفاقا راوی آن یک شاهد کاملا معمولی است. در اینجا اصل اتفاق برای خواننده اهمیت دارد و نه راوی؛ اما در رمان و داستان‌نویسنده برای مخاطب مهم است.

خسروی به نکته دیگری نیز اشاره می‌کند که می‌تواند از جهتی جداکننده بعضی از آثار داستانی با غیر داستانی و خاطره‌نویسی باشد. او می‌گوید: داستان حاصل دوران مدرن است و 200 سال بیشتر سابقه ندارد.

از زمانی که صنعت به وجود آمد و دوربین فیلمبرداری و عکاسی اختراع شد، ما با داستان و زاویه دید و... مواجه شدیم. به عبارتی داستان‌نویسی یکی از تاثیرات صنعت در ادبیات است. رمان نیز از قرن 17 ایجاد شد و پیش از آن فقط رمانس داشتیم که زاویه دید و مکان و زمان نداشت.

جمال میرصادقی، داستان‌نویس، به اصول مشخص داستان‌نویسی اشاره می‌کند و می‌گوید: همان‌طور که ارسطو گفته است، داستان پیرنگ دارد، یعنی اول، وسط و آخر داستان و تمام حوادث بر اساس علت و معلول است. داستان واقعی و خیالی است. حتی داستان علمی ـ ‌تخیلی هم غلط است. خاطره ممکن است تخیل داشته باشد ولی خاطره نظم داستان را ندارد.

در داستان یک ساختار منظم و باهدفی وجود دارد که داستان‌نویس معمار، این عناصر را در کنار هم می‌چیند. ولی خاطره اصلا چنین ساختاری ندارد. زاهدی‌مطلق، در توضیح این ویژگی می‌گوید: در خاطره ممکن است فرد بنویسد: من داشتم از جایی رد می‌شدم، کسی با کسی دعوا کرد و... در خاطره ما از یک جایی ماجرا را می‌بینیم و از یک جایی هم مشاهده‌گری ما تمام می‌شود. اتفاق افتادن‌ها در خاطره هدف خاصی ندارد. این گوینده است که هدف خاصی دارد. در ضمن راوی دخل و تصرفی در اتفاق ندارد و ناظر صرف است.

مثلا یک نفر به میدان جنگ می‌رود. در همان روز دوم هم زخمی‌می‌شود و او را به شهر خودش باز می‌گردانند. اگر این شخص خاطراتش را بگوید، نه به ابتدای جنگ کاری داشته و نه به انتهای آن.

در حالی که یک داستان‌نویس، نمی‌تواند به ابتدا و انتهای داستانش بی‌تفاوت باشد. او باید ابتدا و انتهای داستانش را بداند و خودش آن را تعیین کند. پس هدف در خاطره‌نویسی شناخت واقعی از یک ماجراست. که اگر جذاب هم بیان شود، مسلما خواننده با راوی همراه می‌شود.



دانلود آهنگ مهدی جهانی به نام عاشقت بود متن موزیک

مدیریت و خود موسقی با خواننده بود و در نهایت گیتار الکتریک رو صبحان عابد بر عهد داشته است

مهدی جهانی عاشقت بود

مهدی جهانی عاشقت بود

آهنگ جدید و متفاوت عاشقت بود از مهدی جهانی به صورت مستقیم و با پخش انلاین در ای وان موزیک

عاشقت بود اونکه تنها مونده بی تو ندیدی دلواپسیمو کجا بردی زندگیمو


پی اس 2020 برای اندروید : دانلود بازی eFootball PES 2020 اندروید

نکات مهم پی اس 2020 برای اندروید

طرفداران این سری موافق خواهند بود زیرا اصالت همیشه در PES اهمیت داشته است و همین مسئله در مورد شکست های درون زمین شما نیز همانند پیروزی های شما صدق می کند. در راستای این فلسفه PES 2020 تصویر واقعی از خطای بازیکن را به نمایش می گذارد و فرصت های بیشتری را برای شما ایجاد می کند تا از اشتباهات بی دقتی مرتکب شده توسط حریفان استفاده کنید ضمن اینکه شما را به زندگی و نفس کشیدن هر لحظه از رقابت تشویق می کند تا بازی خود را مهیج تر پیش ببرید

چندین تکنیک جدید لمس اول نیز به شما اضافه شده است که به شما این امکان را می دهد که توپ را به شکلی متناسب با سبک بازی شخصی خود در دست بگیرید. علاوه بر این پیشرفت های قابل توجه در موتور فیزیک سطح متقابل رئالیسم را هنگام تعامل با توپ تضمین می کند و به یک تجربه گیم پلی عمیق تر کمک می کند تعداد زیادی از انیمیشن جدید نیز به تصویری دقیق تر مانند نمایش نوارهای کشویی با دقت بیشتر اضافه شده است.

ویژگی جدید انیسپرای باعث می شود تا هواداران بتوانند شخصیت های بازیکن را در زمین با واقع گرایی بی سابقه بازی کنند در PES 2020 سبک بازی فردی هر بازیکن بر نحوه تعامل او با توپ تأثیر نمی گذارد بلکه این امر همچنین تأثیر بسزایی در رفتار بازیکنان اطراف خود خواهد داشت. همچنین تعدادی مهارت و مهارت جدید در eFootball PES 2020 وجود دارد که یک لایه عمق دیگر را به رخ می کشد زیرا باید توجه داشته باشید که هر مهارت و توانایی را به تیم می آورد بازیکنانی را انتخاب کنید که از توانایی Aggression برای مسابقات استفاده کنند. 

eFootball PES 2020


بازی فیفا 18 برای اندروید

FIFA 18 از حالت جید بازی انلاین برخوردار هست که شما در یک محیط جدید به رقابت دیگران می پردازید البته باید توجه داشته باشید که امنیت در این نسخه بسیار بالا رفته و دیگر خبری از تقلب در بازی نیست. دوستان خود را دعوت کنید برای بازی و در نهایت امتیاز ان بخش را به خود وابسته کنید. بعد از پایان هر بازی مقداری پول به شما داده میشود که خرج کردنش هم به شما بستگی دارد میتوانید به دو نوع مختلف استفاده کنید. حالت اول خرید بازیکن و حالت افزایش قدرت بازیکن مورد نظر خود که باعث می شود هر چه سریعتر به اهداف خود برسید.

 

نوع حمله و تغییر بازیکن بسیار سریع شده به گ.نه ای که در کمتر چند ثانیه بین بازیکنان می توانید سوییچ کنید و هر چه زودتر گل برتری خود را بزنید فیزیک دکمه ها و همچنین نوع ظاهر نیز تغییر یافته که در تنظیمات قابل سفارشی نیز می باشد و هر چیزی را که بخواهید استفاده کنید. صدا گذاری و صدای تماشا گران و همچنین گزارش گر به قوت خود باقی هست و چند زبان دیگر نیز افزوده شده که باید جداگانه دانلود و نصب شوند. FIFA 18 از پاس های عمقی نیز بهره می برد که هیجان را بسیار افزایش میدهد و شما را برای یک حمله سریع اماده میکند.